Dept.Medical Psychology,Faculty of Medicine,Univ.of Medicine & Pharmacy Carol Davila,Bucharest
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.
Dept.Medical Psychology,Faculty of Medicine,Univ.of Medicine & Pharmacy Carol Davila,Bucharest

Dedicated to excellence in health psychology and behavioral medicine
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Curriculum cursuri Psihologie Medicala

In jos 
AutorMesaj
Admin
Admin



Numarul mesajelor : 409
Data de inscriere : 30/08/2007

Curriculum cursuri Psihologie Medicala Empty
MesajSubiect: Curriculum cursuri Psihologie Medicala   Curriculum cursuri Psihologie Medicala Icon_minitime05.10.17 12:53

1. Psihologia Sănătății: domeniu de interferență între medicină și științele psihosociale
Psihologia medicală și psihologia clinică: asemănări și diferențe. Rolul psihologiei clinice și a sănătății: atitudini față de diversele tulburări comportamentale. Orientarea clinicianului în fața unei tulburări de comportament. Principalele metode de cercetare în psihologia medicală, cu accent pe observație, experiment, interviu, teste psihologice.

2. Stressul psihic
Stress: definiție, tipuri variate de agenți stressori. Modele teoretice ale stressului (accepțiuni clasice vs.moderne). Agenți stressori: tipuri, particularități ale AS psihici față de alți agenți stressori. Scala evenimentelor majore de viață Holmes și Rahe: o tentativă de  cuantificare a potențialului patogen a diferitelor tipuri de agenți stressori.Relativitatea percepției și evaluării (appraisal) agenților stressori. Trăsături de personalitate relaționate cu diferite tipuri de reacție la stress (A,C,D).Trăsături și stiluri cognitive protectoare. Corelații hormonale ale stressului. Diferența eustress-distress. Rolul sanogenetic al endorfinelor. Conceptul de încărcătură allostatică. Sindromul de neajutorare și lipsă de speranță (Seligman) (experiment, aplicație în clinică) Strategii de coping. Programe și strategii antistress.

3. Abordarea multifațetată a bolii din perspectiva Psihologiei Sanătății
Conceptualizarea bolii: modele (biomedical, psihologic, bio-psiho-social). Aspecte sociale și culturale ale bolii. Rolul suportului social. Tulburări și boli psihosomatice: asemănări și deosebiri; Modele explicative variate  ale patogenezei bolilor psihosomatice (clasice: Alexander, Cannon, Pavlov; abordări moderne).
Simptome critice din punct de vedere psihologic: ex. durerea
Aspecte generale (tipuri de durere, cauze ale durerii). Rolul factorilor psihologici în producerea și intensificarea durerii (ex.depresia, anxietatea). Particularitățile sindroamelor dureroase din bolile cronice/incurabile. Intervenții psihologice în reducerea durerii (hipnoză, relaxare, imagerie dirijată). Aplicație caz clinic.

4.Relația medic-pacient (1)
Statutul și rolul pacientului (Parsons). Dinamica asumării rolului de pacient. Modele teoretice privind atitudinile față de boală și tratament (HBM, TRA, TPB, modelul Leventhal). Utilitatea clinică a cunoașterii acestor modele în relația cu pacienții problematici / dificili. Reacții tipice ale pacientului la boală. Aplicație: stadiile ajustării la diagnosticul de incurabilitate. Particularități  ale pacienților cronici. Variabile individuale care influențează riscul de îmbolnăvire și comportamentul față de boală. Factori tampon care cresc eficiența mecanismelor de apărare în situații de boală.

5.Relația medic-pacient (2)
Comunicarea: elemente verbale și non-verbale. Importanța concordanței dintre comportamentul verbal și cel non-verbal. Specificul comunicării dintre medic și pacient: interacțiunea cu rolul presupus al medicului, diferite tipuri de anamneză și utilitatea lor.
Pacienți dificili. Identificarea problemelor comportamentale (în cadrul interviului clinic și testării psihologice). Descrierea principalelor tulburări de personalitate și atitudinea pacienților față de medic și instituția medicală. Comunicarea cu pacienții dificili. Sindromul burnout la medici.

6.Importanța unor conceptelor adiționale de Psihologie Sănătății: complianța terapeutică, efectul placebo, dependența de medicamente, calitatea vieții
Complianța terapeutică: factori psihologici care influențează complianța terapeutică. Exemple în anumite tulburări cronice (TBC, astm, HTA).
Efectul Placebo: modalități de exploatare a efectului Placebo în terapie, varietatea efectelor Placebo, factori care influențează apariția efectului Placebo.
Dependența psihologică de medicament: exemple, cauze și consecințe.
Calitatea vieții și relația cu specificul medicamentului: echilibrul între câștiguri și pierderi.

7.Psihoterapie (1) (partea a doua = în anul II la cursul de Științele Comportamentului Uman)
Definiții, clasificare și indicații ale psihoterapiei. Modelarea comportamentului: de la principii teoretice la consiliere și psihoterapie.
Psihanaliza (definiție, baze teoretice, indicații, eficiență).
Psihoterapia cognitiv-comportamentală (definiție, baze teoretice, indicații și eficiență).
Tehnici de relaxare și hipnoză (definiție, baze teoretice, indicații și eficiență).
Psihoterapia rogersiană (definiție, baze teoretice, indicații și eficiență).
Sus In jos
https://healthpsy.forumgratuit.ro
 
Curriculum cursuri Psihologie Medicala
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Curriculum Psihologie Medicala (2013-14)
» Curriculum Psihologie Medicala 2015-16
» Program cursuri Psihologie medicala (5-11.10.09)
» Orar cursuri si LP de psihologie medicala
» Program LP Psihologie Medicala

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Dept.Medical Psychology,Faculty of Medicine,Univ.of Medicine & Pharmacy Carol Davila,Bucharest :: Informatii curs si examen :: Anul 1-
Mergi direct la: